Oznake
carina, carinik, pločice, porez, registracija, strano vozilo, uvoz, vozila
Zanimljiv članak u Autoklubu. Preporučam da ga pročitate kako biste vlastitim očima posvjedočili apsurdu postupanja birokracije vezano za korištenje vozila sa stranim registracijskim pločicama u Hrvatskoj.
Ukratko, Hrvatima nije dozvoljeno unutar Hrvatske voziti vozila sa stranim registracijskim pločicama i isto se načelno tretira kao nezakonita uporaba. Svatko tko se nađe zatečen za volanom takvog vozila, prema riječima carinika, naći će se u velikim problemima. Zašto je tome tako? Nemam pojma. No postoje iznimke od pravila koje vođene birokratskim postupkom otkrivaju niz krajnje besmislenih i otežavajućih koraka za domaćeg vozača stranog vozila.
Osnovni problem jest u tome što ste ušavši stranim vozilom u RH dužni o istome obavijestiti Carinu, jer “ulazak” podrazumijeva pokretanje postupka carinjenja za koje u ovom slučaju nema osnove. Dužni ste u roku pet dana, od dana ulaska u RH, podnijeti svojevrstan zahtjev za izuzećem od plaćanja posebnog poreza na motorna vozila.
No stranim vozilom možete ući u RH isključivo ako ste zaposleni negdje u EU ili tamo imate registriranu djelatnost, a vozilo je u vlasništvu te djelatnosti tj. pravne osobe. Međutim birokrate zanima i da li ćete vi to vozilo koristiti isključivo u svrhu obavljanja kakvog posla u RH. Ukoliko tome nije tako vi nezakonito uporabljujete vozilo sa stranim registracijskim pločicama i prema riječima carinika, naći će se u velikim problemima. Zašto je tome tako? Nemam pojma. Kako biste dokazali Carini da vozilo namjeravate voziti isključivo zbog potrebe obavljanja kakvog posla u RH dužni ste dostaviti joj hrpu izjava i dokaza:
- pisanu izjavu vlasnika motornog vozila iz koje je nedvojbeno da je motorno vozilo prvenstveno namijenjeno za obavljanje zaposlenikovog posla izvan područja Republike Hrvatske
- pisanu izjavu podnositelja zahtjeva da će se motorno vozilo u pretežitoj mjeri koristiti izvan područja Republike Hrvatske
- ugovor o radu, potvrdu o zaposlenju ili drugi dokaz o stvarnom zaposlenju kod poslodavca u drugoj državi članici Europske unije (ili)
- dokaz o registriranom obrtu ili slobodnom zanimanju u drugoj državi članici Europske unije
- dokaz da je podnositelj odgovorna osoba, partner, dioničar ili član trgovačkog društva ili poduzeća registriranog u drugoj državi članici Europske unije
- presliku prometne dozvole
i za kraj jedna užasavajuća stvar:
- druge dokaze koje Carinska uprava smatra potrebnim s obzirom na okolnosti slučaja
Postupak koji morate proći da biste opravdali to što vozite vozilo sa stranim registracijskim pločicama dovodi vas i do situacije u kojoj možete potpasti pod milost i nemilost Carinske uprave, odnosno imenom i prezimenom nekog carinika koji odluči od vas zatražiti kakav god dokaz smatra potrebnim s obzirom na okolnosti vašeg slučaja. To može biti primjerice vjenčani list, ukoliko idete u posjet vlastitoj obitelji, može biti i potvrda o prebivalištu osoba koje namjeravate posjetiti, potvrda o nekažnjavanju vas i svih članova obitelji koje namjeravate posjetiti, a možda i dokaz da ste u stanju napraviti 20 sklekova ili u protivnom pribavljajte nalaz kolonoskopije. Carinik vas može zatražiti što god želi.
Koliko god da je ovaj postupak besmislen i skup (birokraciju plaćaju građani, porezni obveznici) trebao bi imati jasan okvir bez mogućnosti da njime manipulira neki carinik prema vlastitoj volji. Nažalost tome nije tako, na štetu vozača stranih vozila, a na sreću birokracije i carinika. Naime ovime je sasvim sigurno otvorena nova koruptivna točka.
Ukoliko ste vozilo unajmili u EU i krenete na odmor u Hrvatsku također morate carini prijaviti ulazak i izložiti se mogućnosti pribavljanja dodatnih dokaza po volji carinika. Rok prijave za unajmljena vozila je kraći i iznosi tri dana od dana ulaska u RH.
Bilo da se radi o vozilu vašeg poslodavca ili o unajmljenom vozilu dužni ste napustiti Hrvatsku najkasnije petnaestog dana od dana ulaska, jer inače ste u nezakonitoj uporabi i prema riječima carinika, naći će se u velikim problemima. Zašto je tome tako? Nemam pojma.
Nakon isteka tog roka, u slučaju da ste vozilo uzeli na leasing, istim vozilom ne smijete ponovno ući u RH u narednih dvanaest mjeseci. Zašto je tome tako? Ponovno nemam pojma.
Ali znam da ovi postupci znače manje slobode u postupanju građana uz istovremenu kriminalizaciju benignih radnji poput vožnje automobila (samo zbog toga što je registriran u EU), pokoravanje suludim zakonima i pravilnicima, rast birokracije koja će te postupke nadzirati i u kontaktu sa građanima provoditi vlastitu volju – i kakva god da ona bila bit će u skladu sa zakonom koji im daje odriješene ruke.
Svako dobro,
vaš Kapitalac
buka i bijes said:
što ja kao pojedinac uopće mogu učiniti protiv sve većeg uplitanja države u moj život? pokušavam razgovarati s prijateljima i poznanicima, no njima je svima svejedno ili su čak simpatizeri sličnih mjera jer “reda mora biti”,
čitam komentare po portalima, ljudi doslovce navijaju za nove poreze iz jala i zloće ili neznanja, brane “obiteljsko srebro” iako ih upravo to srebro vuče u propast…
Mate Mišo said:
@ buka i bijes
Nema ti spasa, probaj zaraditi dovoljno novca da možeš pobjeći iz ovog limba.
Scry said:
Evo mog slučaja. Žena je austrijski državljanin i ima auto sa austrijskim registracijama. Ja imam hrvatsko državljanstvo i auto sa hrvatskim registracijama. Radimo kao freelanceri, tj. mjesto boravka nam nije bitno za posao, ni meni ni njoj. Mogu sa njenim autom proći cijeli svijet bez da me itko išta pita. Ali ne i u Hrvatskoj. Kakvog smisla imaju ova pravila? Ne razumijem.. ako me zaustave ići će mi cariniti ženin auto? Plaćati ću kazne jer vozim ženin auto? Na kraju će mi zaplijeniti ženin auto?!? Samo zato jer sam uzeo njenog, pošto u moj ne stane polica od 2 metra?
Pa majku vam, siđite malo među ljude da vidite kako izgleda život, šugavi birokrati!
Gringo said:
Ista situacija i kod mene. Zena mi radi u SLO, ima njihovo drzavljanstvo, svaki dan putuje na posao dok mi zivimo u Hrv. Ona ne moze dobiti stalno prebivaliste tu jer mora biti 5 godina neprekidno tu pa placamo vize bez obzira na brak. I sad u toj svoj administraciji ja nesmijem zeninim autom odvesti svoje dijete u vrtic !!!!!
Mara said:
Zakon i nije bas nelogican, tim prije sto bi nepostojanje te restrikcije bilo puno stetnije. Zakonska praksa je trenutno takva da osoba koja doprinose za osiguranje (mirovinsko, socijalno…) uplacuje u Hrvatskoj mora vozit vozilo hrvatskih tablica. Ako pak osoba zivi/radi/… u recimo Austriji, onda mora vozit austrijske tablice (da, u recimo u Austriji nije nista drugacije nego kod nas, takodjer ogromne kazne). Nema nista nelogicnog u tome da drzava od pojedinca trazi da “porez” placa tamo gdje zivi/radi. Postoje naravno slucajevi sa kolateralnom stetom jer takve slucajeve nije moguce efikasno i pravedno rijesit. Slazem se da su zakoni i pravilnici prilicno nedoreceni i da carinik/policajac ima preveliku subjektivnu slobodu, ali bojim se da ove stvari nije moguce rijeist bez odredjene doze subjektivne procjene.
Primjecujem da su mnogi ljudi u Hrvatskoj bili jako naivni u mnogo stvari, mislili su da ce bit dovoljno uc u EU, prijavit prebivaliste u Njemackoj kod tetka, i na temelju toga zajebat hrvatsku drzavu te vodzit njemacke tablice usred Zagreba. Sada se cude zasto je bitno to gdje netko zivi, radi i placa doprinose i poreze.
Kapitalac said:
Mislim da se nitko ne čudi tome, već tome što država brani ljudima da voze automobil stranih registarskih pločica. U suštini u potpunosti je svejedno čiji je automobil. Ne vidim također kako u toj priči netko vožnjom automobila stranih registarskih pločica “vara državu”. Tko si unatoč svemu daje za pravo nekome braniti što? Promućurni birokrat pretpostavljam iz samo njemu poznatih razloga kao i obično, a ljudi ko ljudi su spremni prihvaćati na vlastitu štetu kojekakve bedastoće i istovremeno ih braniti kao neke koncepte pravednosti. Nažalost, percepcija birokracije kao nekog zaštinika reda i poretka ide upravo na štetu građanima i njihovim pravima, osobito onima vezanim za vlastite slobode.
Mara said:
Odgovor kapitalcu (ne mogu replayat na tvoj tekst):
Cudno ti je zasto drzave poput AUstrije, Hrvatske i gomile drugih (koje imaju trosarine) ne dozvoljavaju da se voze automobili s tablicama drzava u kojima tih trosarina nema??? Pa ajde se upitaj sto bi se desilo da nema te zabrane? Mislis li da bi uopce itko vozio RH tablice? Iz kojih bi razloga itko odabrao RH tablice (i platio sve trosarine, poreze…) a ne recimo Njemacke? Nastala bi rupa u ionako supljem proracunu od nekoliko desetina milijuna Kuna, koje bi ti financirao – kako tocno? Podizanjem poreza, koje bi opet placali ti vozaci automobila ali i oni koji automobile uopce ne voze? Ili bi financirao na neki drugi nacin? Uostalom, koji je tocno smisao takvog oblika stimuliranja uvoza, kao da vec nemamo dovoljno uvoznickih lobija koji jako osiromasuju nasu drzavu. Vec smo imali razbe povlastice za uvoz automobila i zaista ne vjerujem da su nam donjele ikakvu srecu.
Kapitalac said:
Odlično, pomažeš u raskrinkavanju pravih motiva iza punjenja proračuna – pljačka poreznih obveznika.
Osiromašivanje države ne postoji. Postoji samo osiromašivanje poreznih obveznika, građana, i to vis a vis punjenja državnog proračuna koji je u funkciji političkih elita. Ili doista smatraš ispravnim kako proračun trebamo puniti primjerice zbog školovanja liječnika koji u Hrvatskoj mogu očekivati tek mizernu plaću pa odlaze, ili zbog obrazovnog sustava pod monopolističkom kontrolom ministarstva i agencija, cesta i infrastrukture i inih stvari? Naime, još prije 100 godina stvari su bile u mnogočemu drugačije, a država tj. birokracija je potukla slobodu građana i preuzela pod svoju ingerenciju gotovo sve stvari koje su vrlo učinkovito egzistirale bez državnog monopola nad njima. Možda najbolji primjer je upravo socijalno osiguranje koje je do početka 20.st. bilo u nadležnosti samih građana, udruženih u voluntarne organizacije, bratovštine, gdje se međusobna pomoć iskazivala pravom solidarnošću. Državna birokracija počinje sa svojim usponom od Bismarcka koji je oteo građanima slobodu organiziranja socijalne pomoći, podržavio je i zabranio građanima da nastave dotadašnju praksu na solidarnoj osnovi.
Dakle upitaj se ti što bi se desilo da te zabrane doista nema? Očito je da bi birokracija oslabila, no što je tu nepoželjno? Misliš da bismo bez njih bili bespomoćni i očajni?
Uvoznički lobiji? Državi ne izmiče od pogleda ništa. Sve znaju. Dakle ako je netko imao prste u državnom proračunu na konto toga tada znamo zahvaljujući kome im je to omogućeno – birokraciji. Kleptokracija i kronizam nisu proizašli iz manje države već iz više države.
U ovoj priči nema ni riječi o ikakvom uvozu ičega već o prometovanju vozilima sa stranim tablicama. Auto kupljen, registriran i osiguran u Njemačkoj trebao bi moći voziti tko god hoće unutar naših granica bez da ga se maltretira nekakvim procedurama dokazivanja na carini. Ne znam u ime čega bih trebao smatrati to nepoželjnom ili neprihvatljivom praksom ali u ime punjenja državnog proračuna koji služi institucijama vlasti da lakše manipuliraju građanima sigurno ne.
Mara said:
Imam dojam da je tebi prica o autima sekundarna te da ti zapravo ovdje zastupas ekonomsku ideologiju. Ipak bi me zanimalo koju razinu formalnog obrazovanja imas, cisto da budemo na cisto. Sam si se prozvao ekonomskim guruom, pa me zanima pokrice za takvu samododljenjenu titulu.
Napisao sam da bi se ukidanjem carina/trosarina odnosno omogucavanjima zaobilazenjog istih napravila rupa u proracunu, nisam vidio da si me demntirao pa zato moram ponovit pitanje – cime bi ti tu rupu pokrpao. Nemoj molim te o Bismarcku i slicnima, to ipak zagovaras indirektnu subvenciju uvoza – time sto pojeftnjujes uvozne proizvode. Ja osobno se vize zalazem za stimulaciju proizvodnje i izvoza, al ajde, svatko ima pravo na svoje misljenje. Pitanje je sto je uopce realno. Ako niti jedna Danska nije uspjela imat opterecenja na aute od valjda preko 100%, zar ti zaista ocekujes da mi, sa nasim mentalitetom, kreditnim rejtingom, infrastrukturi… si mozemo priustit da imamo drzavu koja se odrice tih “poreza”? Napisao sam sto bi se desilo, imam barem 10tak prijatleja koji bi si odmah kupili aute i prijavili ih na njemacke tablice (svi imaju nekog rodjaka u Njemackoj). Racunica je za mene vrlo jednsotavna.
Kapitalac said:
A priori odbacujem tezu da se ikoji građanin mora pokoravati proračunu. To sam i napisao. Mislim da bi bilo korektno da obrazložiš to sažaljevanje nad proračunskim rupama, za koje vjerujem da ima podlogu u nekom obliku religioznosti – “kult države”.
Ponovno okrećeš na pitanje vlasništva nad vozilom. To nije uvjet za proceduru koju država u ovom slučaju nameće građanima. Dovoljno je tek voziti auto stranih tablica i suočit će te se sa represivnim mjerama. Auto uopće ne mora biti tvoj da bi snosio sankcije koje ne proizlaze iz nekakvog izbjegavanja plaćanja poreza, carine ili kakvog drugog nameta. Zašto se građane prisiljava na ovu proceduru i načelno im se brani voziti auto stranih tablica koji sasvim legitimno može biti u tuđem vlasništvu, uredno registriran, osiguran, plaćenog poreza itd?
Računica o kojoj ponovno govoriš nema nikakve veze s ovim problemom. Molim te da obratiš pažnju na problem o kojem govorim u tekstu.
Moje formalno obrazovanje je u potpunosti irelevantno za diskusiju.
Mara said:
Ne znam kakve veze sad religioznost ima, samo te upozoravam da to sto ti zagovaras vodi u jos veci deficit i subvencionira strane automobilske firme. Ti u tome ne vidis nista lose, ja vidim. Mozda da se ostanemo na tome jer je to ocito tema za drugi topic.
Da, dovoljno je voziti auto stranih tablica, nevezano za vlasnistvo. Na prvi pogled represivno (i jeste), ali ja ti govorim da nema bolje alternative i da je to sto drzave imaju (ne samo Hrvatska) nekakvo nuzno zlo. Ti ces sad opet rec nesto u stilu – “pa sta ako Hrvatska propadne?”, ali to ovdje nije tema.
Vlasnistvo nije bitno niti vidim zasto bi trebalo biti bitno. Bitno je tko vozilo koristi. Jeste da je blesavo i da se gleda samo jedna sekunda u ojoj je netko mozda “opravdano” sjeo u auto stranih tablica a sad ga policijski serif maltretira, ali porezni sustavi manje vie svih zemalja su takvi da su represivni prema pozrenoj utaji ili izbjegavanju. Ista stvar ti je i sa formalnom prijavom svega drugoga. Mozes ti imat prijavljeno prebivaliste i u saudijskoj arabiji, ali ako ti zivis i radis ovdje, ti si porezni obveznik u Hrvatskoj. Ne znam sto je tu tako cudno jer u provitnom nitko ziv niti ne bi placao poreze. Isto je i sa autima. A ti ako zelis gurat neku tezu kako su nam drzava i porezni sustavi nepotrebni, molim te da to ipak radis na drugom topicu, ovdje govorimo o ovome s automobilima.
Sto se obrazovanja tice, pa sam za sebe (!) tvrdis da si “ekonomski guru”, vidim da ti je i jutarnji.hr dao prostora, pa se samo pitam kojim si to obrazovanjem ili radnim iskustvom dokazao svoju stucnost. Nije usmjereno protiv tebe nego me zanima s kojom lakocom jutarnji promovira forumase/bloggerase da iznose svoje ideologije. U redu je da i ljudi poput tebe imaju priliku prezentirat svoje ideje, ali smatram opasnim da se te ljude prezentira kao nekakve ekonomske strucnjake a najcesce se radi o ljudima koji su procitali koju knjigu (ne kazem d si ti nuzno takav).
Mara said:
Da se razumijemo, nemam ja nista protiv toga da iznosis svoje ideje – dapace, uvijek je interesantno procitat tudje vizije, pogotovo ako se radi o novim perspektivama. Samo smatram da je ipak nuzno znati nesto o backgroundu osobe koja se predstavlja (makar i indirektno) kao strucnjak. Pa nije
Ako sam dobro shvatio, zavrsio si prometni fakultet i radis kao “Chief Reporting Development and Expert System” (mozda da pojasnis sto to znaci) u banci, Imam i ja puno hobija o kojima volim pricat, ali ako bi vec negdje dobio prostora da pisem o tome, onda bih ipak odmah na pocetku napisao da nisam profesionalac nego da pisem o svojem hobiju, Just my 2 cents.
Kapitalac said:
Moje formalno obrazovanje i zvanje u potpunosti je irelevantno za diskusiju i nemam ni najmanju namjeru govoriti o sebi.
Znači jeste blesavo, ali ti to očito opravdavaš iz nekog razloga koji još nismo doznali. Zato kažem da pretpostavljam kako je to problem religioznosti. Ti vjeruješ da se državnom proračunu treba služiti. Zašto? Pretpostavljam ponovno zbog paradigmi o tome kako bez države ne bi bilo ni obrazovanja, ni zdravlja ni koječega. Ima li koji drugi razlog zbog kojega toliko braniš interese državnog proračuna na štetu kućnih proračuna svakog građana-poreznog obveznika?
Jel primaš možda plaću iz državnog proračuna pa ti je u interesu da njegovo punjenje bude efikasno? Ako je tako onda mi je u načelu jasno polazište tvojeg stava. U suprotnom nije.
Ako je vozilo kupljeno, osigurano i registrirano u nekoj drugoj državi tada su plaćene sve obveze. Da li neki stričev BMW vozi nećak u Hrvatskoj, primjerice za vrijeme godišnjeg odmora na obali, ne bi trebalo dovoditi u korelaciju s tendencijom birokracije da to postupanje regulira, ograničava ili brani. Ako je vozilo registrirano, a vozač ima vozačku dozvolu tada je očito već u tom koraku sve u skladu sa postojećim zakonskim odredbama. Nove odredbe koje su usmjerene dokazivanju bilo kojih daljnjih činjenica su tek u funkciji financijskog kažnjavanja građana. Dakle za korist birokracije, a za štetu građana.
Na trenutak sam se osjetio kao da ja komentiram neki tvoj članak, a onda sam se sjetio da si zapravo ti komentiraš moj članak. Da, govorim o tome da država maltretira čovjeka koji vozi auto stranih tablica, a ti govoriš kako je to nužno jer se proračunske rupe moraju krpati.
Opasno je za što da neki anonimus prezentira svoje ideje? Zapravo se radi o prezentaciji klasično liberalnih političkih ideja i slobodnotržišne ekonomije.
Imaš moju punu podršku u tome da počneš pisati blog i da se prezentiraš čitateljima na koji god način želiš.
Mara said:
Da, “blesavo” je, ali napisao sam (mozda ti je promaklo) da je to nuzno/manje zlo.
Ne, nisam na proracunu, imam diplomu (i) ekonomije al ne radim u struci i ekonomija mi je hobi i ne pisem za jutarnji niti presucujem da zapravo uopce nisam strucnjak. Ako vec zelis personalizirat raspravu i tvrdit za sebe da si “guru” onda otkrij i ti svoj background.
Ne, ti spominjes “religioznost”, “sluzenje”… ne znam zasto. Ja samtram da drustvo treba sustav koji je funkcionalan. Ni vise ni manje.
Sto se tice stricevog BMWa, tu sam se verc izjasnio. Radi se o kolateralnoj steti zakona/pravilnika jer bi nepostojanje tog pravilnika bilo jos puno gore i imalo puno vecu kolateralnu stetu. Pa odvrti si simulaciju u glavi: drzava se recimo odrekne poreza, trosarina i carina na aute (ili dozvoli voznju stranih tablica, dodje na isto), automatski nastane velik manjak u proracunu. Zbog ukidanja tih davanja automobili postanu valjda 30% jeftiniji i odjednom gradjani pocnu podizati svoje depozite kako bi kupili njemacke aute, i eto ti jso par milijardi koje napustaju Hrvatsku. Ja ti kazem – nema sanse, to bi bila katastrofa i to vecina sustava ne moze podnjet. Ako zelis nacinjat temu o samom sustavu bez poreza, onda otvori novi topic za to. Ovo nije mjesto za to.
I molim te nemoj mi trpat rijeci u usta. Nisam rekao kako je destimulacija uvoza dobra kako bi se krpali proracuni nego kazem kako bi ukidanjem destimulacije uvoza katastrofalna fiskalna situacija postala samo jos gora. Postoji problem u sustavu i sustav treba reformu. Ali ignorirat problem i ponasat se kao da smo industrijska velesila i ponasat se kao da izvozimo automobile a ne da ih uvozimo… to je totalna autodestrukcija.
Kapitalac said:
Ne, autodestrukcija je ponašati se kao služničad državnog proračuna. Zaglavio si u tome pa ti banalni ljudski postupci poput vožnje automobila stranih tablica postaju katastrofalni jer eto država nije ubrala nešto na tome i popunila rupe, rupe koje stvara tko i pod kojim izlikama i u ime čega ostaje nejasno i neodgovoreno pitanje s tvoje strane. Na ad hominem komentare nemam komentara.
Sustav koji je funkcionalan prema mojem mišljenju nije usmjeren na keynezijanski uređenu ekonomiju i dominantnu vlast te državni proračun kao ikonu kojoj se uljuđeno građanstvo mora klanjati. Taj sustav se naravno propagira na hrvatskim ekonomskim fakultetima. O austrijskoj školi ekonomije tamo niste čuli ni riječi niti se o toj struji teži raspravljati. Hrvatski ekonomski fakulteti su s marksističke ekonomije prešli u samoupravljačku, a zatim na keynsovu i tamo su ostali, za razliku od akademija civiliziranog Svijeta.
U okviru državnog proračuna kao centralne institucije države desile bi se prave drame. I to je iz perspektive jednog libertarijanca odlična stvar! Nepotrebna, beskorisna, parazitska birokracija se mora smanjiti, zakonski i administrativni okvir pojednostaviti, a funkcije društva decentralizirati i prepustiti slobodnim društvenim procesima među građanima.
Nitko ti ne trpa riječi u usta pa nemoj ni ti meni – nigdje nisam ni riječju spomenuo uvoz automobila i postupke koji u okviru toga slijede pred državom. Prometovanje automobilom stranih tablica nije uvoz automobila. Koji puta ti već skrećem pažnju na ovo? Četvrti? Ali hej, ne zamaraj se time! Pričajmo malo o mojem formalnom obrazovanju!
Mouse said:
Nije problem u zakonima već u provođenju istih, brzini provođenja I visini “GLOBE” kojom te država kažnjava što nisi socijalni slučaj u RH: vidi primjer iz Floride, obrati pažnju na visinu naknade :
When you move to Florida and become a resident you have 10 days to register your out of state vehicle. You are considered a Florida resident when you place your children in public schools, become employed, or otherwise establish Florida residency.
Bring Documents
To register your out of state car you must complete an application for certificate of title – this form starts the process of transferring the title of your vehicle from your current state to Florida. To complete this form you will need:
The Vehicle Identification Number
Current License Plate Number
Out of State Registration Number
The state of Florida will send the application for certificate of title to the state that you are moving from. Your previous state will send the title to Florida and Florida will create a Florida Vehicle Title for the vehicle.
Car Registration Fees
To register any vehicle in Florida that does have a Florida registration there is an initial registration fee of $100. In addition you will pay a standard registration fee based on the vehicles weight as follows:
$27.60 for vehicles under 2500 pounds
$35.60 for vehicles between 2500 and 3499 pounds
$45.60 for vehicles over 3500
Get Florida Auto Insurance
To register any vehicle in Florida you will need to show proof of Florida auto insurance – provided by a Florida agent.
Mara said:
Ne znam otkud ti to da sam studirao u Hrvatskoj (studirao sam ekonomiju u EU-u), ali vjerujem da se i na EFZG nauci vise o ekonomiji nego na prometnom fakultetu (koliko sam shvatio to si dipomirao).
Ako netko tko zivi i radi u Hrvatskoj kupi automobil i manje vise citavo vrijeme ga koristi u Hrvatskoj – da, to je uvoz. Novac napusta Hrvatsku a roba ulazi. Ne govorim o tome da netko jedan dan u godini posudi auto od strica iz Njemacke, to je kolateralna steta. Govorim o tome kako bi stvar izgledala da drzava dopisti voznju sa stranim tablicama i da se odrekne svih tih milijuna Kuna.
Koliko sam vidio, na sva sam postavljena pitanja odgovorio, Cime se stvaraju rupe? Pa time sto se trosi vise nego sto se stvara pa izmedju ostalog i time sto Hrvati uvoze automobile.
U redu je da zastupas ili promoviras svoju ideologiju, ali ne znam cemu taj agresivan nastup i negiranje situacije u kojoj se nalazimo. OK, drzava se odrekne svih doprinosa i ukine poreze, uvede sustav po tvojoj mjeri. Automatizmom vise nema za place, ljudi izlaze na ulice. To samo po sebi nije lose, ali sta ce dobit rusenjem citavog sistema? Hoce li im sutra bit bolje? Nece, Prekosutra? Nece.To je vrlo kompleksna tema i da bi taj tvoj sustav uopce funkcionirao potrebno je zadovoljit jako puno kriterija. Zagovaras nesto bez da si nam uopce napisao kako zamisljas daljni razvoj u tom slucaju. Rusenje sistema ne moze biti samo sebi svrha, to je anarhizam. Sistem se ima smisla rusit samo ako ce ga nadomjesit nesto bolje. Mozda da napises konacno sto bi se u tvojem scenariju desilo sa svim tim ljudima kojima bi drzava ostala duzna lovu za hranu?
Ponavljam, agresivan si u promoviranju svojih ideja jer i na banalnoj temi poput automobila, gdje sam ja lijepo objasnio sto ce se desit ako bi drzava ukinula ogranicenja, ti cak niti ne osporavas da ce se desit to sto sam napisao da ce se desit nego tek sad svom agresijom nameces svoju ekonomsku idelogiju Pa budi onda musko i zapocni temu o tome jel bi nam bolje bilo sa drzavom i porezima ili bez toga.
A sta je najbolje, ovo sto si gore naveo kao “dobre” stvari koje bi se trebale desit uopce nisu vezane (iskljucivo) za tvoju ideologiju. Naci ces i klasicnih ekonomija sa malenom administracijom, visokom efikasnoscu i slicno.
Kapitalac said:
Ok, na stranu sve nevezano za temu.
Tema teksta ispod kojeg komentiramo je upravo vožnja “stričevog automobila” i postupak koji birokracija nameće u smislu regulacije istog. Uvoz automobila nije tema koji su krenuo vezati uz temu kojom se tekst bavi.
Moj “agresivan pristup” vjerojatno proizlazi iz mojih opetovanih pokušaja da ti ukažem na to da komentiraš nešto što nije tema teksta. Možeš li barem, konstruktivne rasprave radi, citirati neki dio mojeg teksta koji držiš spornim?
Opet isto. Molim te ne zamaraj me s ad hominem komentarima. Ne ide ti to na čast niti u korist. Ja o jednom, a ti o nečemu drugom i usput još toliko na osobnoj razini. Mislim da je toga dovoljno.
Mara said:
Ajde malo spusti loptu na zemlju i nemoj okretat na osobnu razinu, upitaj se zaista sto bi se desilo da se drzava odrekne tih prihoda. To nije nebitno za temu, ja te to valjda vec treci put pitam a ti nikako da odgovoris kako zamisljas scenarij da se drzava odrekne prihoda od carina, poreza i trosarina (svih, ne samo na automobile). Stvarno smatras da bi to bilo dobro za Hrvatsko drustvo, da se ukidanjem destimulacija za uvoz samo jos poveca deficit, da ljudi ostanu bez placa, da oslabimo kupovnu moc Hrvata a ojacamo kupovnu moc Nijemaca (ili ciji se vec auti uvoze)? Arguemntiraj malo svoje stavove.
Kapitalac said:
Ova zamjena teza je ridikulozna. S obzirom na to nemam namjeru nastavljati po ovom pitanju. Svako dobro.
Mouse Lion said:
Mater vam sugavu, balkansku!!! Samo to mogu reci. Toliko ste zagrizli da vec sami sebe davite!!! Ma bankrot vam treba pa sve lijepo ispocetka gradit! Cijelu drzavu ponovo iz temelja radit za narod a ne protiv naroda. Power to the people!!
djani said:
referendum 1990 trazili ste gledajte, ili samo za vase oci
Mouse Lion said:
kruške i jabuke ali uistinu su sve izopačili i okrenuli na zlo, devedesetih smo bili ponosni što smo hrvati a sad se već naveliko sramimo te činjenice.
Kapitalac said:
Građani su tražili samostalnu Hrvatsku, no nigdje im nitko nije garantirao da će u toj novoj državi biti i slobodni. Nakon ’90 politika je nastavila u istom smjeru s političkim elitama na vrhu i građanima koji financiraju njihove interese. Referendum za EU također je manipulacija političkih interesa – lajtmotiv su EU fondovi. Dokle god političari imaju izvor novca kojim mogu štititi svoj položaj u ovoj zemlji neće biti onih pravih liberalnih promjena niti slobode građana niti zaštite njihovih imovinskih prava.
Deni said:
Pa Narodna Republika Kina je sasvim slobodna i demokratska i uredjena zemlja naspram ovoj sprdacini, zvanoj “Republika Hrvatska”.
blade said:
Interesantna i važna tema. Porezi jesu osmišljeni zbog potrebe izjednačavanja vjećne prevage nepravllnosti u odnosu na red i poravnanja nejednakosti među ljudima.
Nažalost, u Hrvatskoj se već jako dugo događa zlouporaba poreznog sustava.
Taj dragocjeni alat uređene države postao je oruđe u rukama inkriminiranih političkih grupa, njihovih članova obitelji, familija i simpatizera.
Mi zapravo nemamo državu, nego imamo samo ideju države, koju zlouporabljavaju političke elite na štetu svih građana Lijepe naše.
Ovo ograničavanje prava je svojevrsna diskriminacija građana Lijepe naše, a u odnosu na prava ostalih građana Unije, koji nemaju takva ograničenja.
Mislim da takvo ponašanje državne administracije nije u skladu sa pozitivnim pravnim stečevinama EU. I to će se vrlo skoro morati ukloniti(prije famoznih 7 godina)
Zakoni Unije su iznad nacionalnih zakona zemalja članica.
jane said:
Da bi vozio auto firme iz eu ciji sam suvlasnik..treba zatražiti odobrenje za izuzećem od placanja trošarina. Samim time zakon postaje glup jer trošarine ne plačaju strane firme koje ne posluju u RH nemaju sjedište ili slično.. Ali država je zapaprila da moraš tako auto prijaviti u roku 5 dana..ja sam svoje prijavio..5 dan..a šefica carine.. evo nakon 5 mjeseci od ulaska u EU.. govori da je to prvi takav slučaj..gleda papire polublijedo i na kraju..traži da donesem prevod dokumenta (doduše samo isječak) gdje se na jasno vidi da sam suvlasnik firme..
jane said:
I jos jedan komentar.. Kao suvlasnik firme iz druge zemlje eu.. glavni dokument je ZAHTJEV ZA IZUZEĆE od plaćanja trošarina. KOLIKO mi je poznato trošarine plaćaju uvoznici.. bilo fizičke osobe ili firme koje nešto uvoze u RH..Da ja državi kažem ne želim da me se oslobodi plačanja trošarina..oni bi se vjerojatno našli u čudu..jer ne mogu da mi naplate trošarinu jer ništa ne uvozim..Ima jedna zemlja u EU. u kojoj prostitucija nije OPOREZIVA i nije KAŽNJIVA i gdje se 10% ljudi koji imaju problema sa poreznicima izjašnjavaju da su lovu zaradili na prostituciji..
Žuta Iva said:
Neznam da li je itko nedavno probao doci do konkretnog odgovora sta je sve potrebno za voznju stranog vozila.ali nemoguca misija..nasla sam pravilnik o placanju posebnog poreza za motorna vozila,u kojem clanak 13.jasno govori da sa obrascem 2 se rjesava sva birokracija oko legalnog koristenja motornog vozila stranih registarskih oznaka na hrvatskim cestama.ali kada se to spomene bilokojoj odgovornoj osobi,svako ima svoj razlog zasto to nije tako jednostavno i svatko taj clanak tumaci kako hoce.taj pravilnik je izdan krajem prosle godine..da li itko ima novija iskustva sa tim?
Dominik said:
Trenutačno živim i radim u Danskoj. Mogu li na godišnji odmor doći sa očevim autom u Hrvatsku na 3 mjeseca bez bojazni da mi ACAB ne zapapri neku kaznu? Hvala.
Kapitalac said:
Ako imaš dansko državljanstvo nećeš imati problema. Ako si Hrvat tada se stvar komplicira. Ako si Hrvat zaposlen u Danskoj onda ti poslodavac mora izdati neku potvrdu (npr. putni nalog) kojim ćeš opravdati korištenje stranog automobila u Hrvatskoj, ali i to je koliko mi je poznato vremenski ograničeno. Da ne špekuliram preporučam ti da nazoveš Hrvatsku Carinu koja je nadležna za ovu stvar i pitaš prije nego se zaputiš na put.
Domagoj said:
Pozdrav,
Cura je mađarica a radi u HR dobila je boravište na 5 godina ali joj je auto registriran u mađariji ima mađarske tablice. E sad dal ona smije vozit auto sa mađarskim tabalama u hr? I da li ja povremeno mogu vozit njezin auto … mislim ne vozim ga ali u nekim specifičnim situacijma kao (zamijenit gume ili do servisa).
Kapitalac said:
Bok,
ne bih ti želio dati krivu informaciju. Najbolje da pitaš policiju ili možda čak i bolje carinu koja je nadležna za ovo pitanje.
Frano said:
Sa carinom sam vec 2 tjedna u kontaktu i uzalud. Nitko nista ne zna. Uprava te salje na podrucni ured dok podrucni ured kaze nema bez uprave nista.
Usmeno govore , plati ppmv i onda na MUP registrirati vozilo na Hr table…napismeno to isto nedaju.
U MUP-u se odvalili od smijeha i kazu to je nemoguce jer je auto u vlasnistvu stranog pravnog subjekta i svakog zanima kako to isto auto onda vratiti natrag na strane tablice po isteku najma vozila
Frano said:
Evo da vam objasnim iz prve ruke sto je blesavo a sto nije… zapravo sto je apsurdno u svezi ove tematike.
Radim za stranu tvrtku iz EU ali ovdje placam doprinose,imam prebivaliste itd itd
Sklopio ugovor o najmu vozila sa tom stranom tvrtkom i dosao na carinu.
Eh…
Po novom pravilniku od 1.1.2017 (N.N.1/2017) clanak 15,stavak 7 kaze da se strana vozila uzeta u najam moraju registrirati na HR tablice.
Dok istodobno zakon o ppmv-u jasno kaze da se takva vozila mogu koristiti u HR uz placanje ppmva-a sukladno trajanju ugovora o najmu.
Apsurd? Nelogicnost? Da ali je potkrjepljena zakonom i nista se tu ne moze…
Sta kazete na to gospodo koja branite zakonodavca tj drzavu?
Uredjena pravna drzava ne mjenja takve zakone /pravilnike svake godine! A ako ih i promjeni onda ih ne radi kontradiktornim samim sebi tj nistavnim!
Kad vec spominjete EU zemlje dati cu vam samo jedan primjer… Njemacki zakon o vozilima je iz 1979 godine! Vrijedi dan danas!
Jos nesto,
Nisam bio neki pobornik seljenja van HR ali sada mi je jasno zasto je mnogo ljudi bilo primorano na to! Zakonodavac iliti drzava toliko zakomplicira zivot nekom obicnom privatniku koji od drzave nikada ni kune nije uzeo a zakoni kao sto je ovaj o ppmv-u su napisani tako da ih se moze tumaciti na 55 razlicitih nacina (btw na carini mi tako rekli,kao opravdanje za ove zakonske nonsense)
I da,nemojmo biti naivni i povjerovati da je to sve slucajno! Nasi zakoni su tako uredjeni da se mogu povlastene politicke klase i razni drzavni,gradski,opcinski,agencijski itd uhljebi hraniti,zna se kako! Nismo dzabe na zacelju EU po percepciji korupcije!
Pozdrav!