Oznake

, , , , , , ,

Svoju prvu osobnu iskaznicu, onu staru plastificiranu, zatražio sam s godinom ili dvije zakašnjenja. Sjećam se kako sam u Petrinjskoj na šalteru zbog toga morao na komadu papira napisati izjavu o tome zbog čega je nisam zatražio kada sam trebao (najkasnije sa navršenih 16 godina starosti). Napisao sam u izjavi da sam se do tog trena služio putovnicom. I to je bilo dovoljno.

Dok državni proračun vapi za novcem njegov apetit više nećete zadovoljiti izjavom kojom ćete opravdati vlastiti zaborav. Ukoliko zaboravite na obveze iz Zakona o osobnoj iskaznici mogli biste se iznenaditi novčanim kaznama prilikom posjete policijskoj upravi. Naime ukoliko birokrat iza šaltera ustanovi da ste prekršili zakonske odredbe na vas će poslati dežurnog policajca, a takvih u policijskoj upravi ima koliko hoćete. On će ustanoviti kako nemate osobnu iskaznicu, ili joj je istekao rok, te vam u skladu sa zakonom uručiti kazneni nalog na iznos od 1.500 – 2.500 HRK ukoliko još niste podigli svoju prvu osobnu iskaznicu u životu, a navršili ste 16 godina, ili od 3.000 – 4.500 HRK ukoliko niste zatražili novu osobnu iskaznicu najkasnije 15 dana nakon njenog isteka.

Policija nije dužna upozoriti građane na mogući kazneni prijestup ukoliko je za takav propisana kazna veća od 1.000 HRK no srećom građane je o ovoj praksi upozorio Radio Pula zahvaljujući neugodnim iskustvima građana kojima su uručeni kazneni nalozi u trenutku kada su s namjerom da zatraže valjanu osobnu posjetili policijsku upravu.

batmanbinsuparmana

Svako dobro,
vaš Kapitalac