Oznake

, , , , , , , ,

Scenarij 1:

Čovjek želi mobitel. Pronalazi optimalnog telekom operatera i ponudu. Zasniva ugovorni odnos s njime (često kako bi iskoristio pogodnost nabave optimalnog mobilnog uređaja uz otplatu tijekom 24 mjeseca). Nakon nekog vremena shvaća da ne može podmirivati ugovorene obveze i prestaje plaćati račun. Slijedi opomena, tužba, ovrha. Čovjek se obraća društvima za zaštitu potrošača, piše pisma nadležnim državnim institucijama, javno govori protiv telekom operatera.

Scenarij 2:

Čovjek želi automobil. Pronalazi optimalnu banku s kojom potpisuje optimalan ugovor o kreditu s kojim će kupiti optimalan automobil. Nakon nekog vremena shvaća da ne može podmirivati ugovorene obveze i prestaje plaćati dospjele rate kredita. Slijedi opomena, tužba, ovrha. Čovjek se obraća društvima za zaštitu potrošača, piše pisma nadležnim državnim institucijama, javno govori protiv banke.

Državne mjere:

Poticanje telekom operatera da otpisuju dugove prema svojim klijentima na način da im vlast smanjuje poreznu osnovicu u iznosu potraživanja. Navedeno znači da će neki drugi porezni obveznici silom prilike preuzeti na svoja leđa obvezno financiranje države socijalnog blagostanja (mirovine, zdravstvo, školstvo, birokracija…)
Poticanje banaka da otpisuju dugove prema svojim klijentima na način da im vlast smanjuje poreznu osnovicu u iznosu potraživanja. Navedeno znači da će neki drugi porezni obveznici silom prilike preuzeti na svoja leđa obvezno financiranje države socijalnog blagostanja (mirovine, zdravstvo, školstvo, birokracija…)

Pitanja:

1. Tko je pogriješio?
2. Tko je pohlepan?
3. Tko je gubitnik?
4. Tko je dobitnik?
5. Tko je platio račun?
6. Što je problem i kako ga riješiti?

vlada_stiti

Svako dobro,
vaš Kapitalac